TIEDOTE KORONAVIRUKSESTA

12.3.2020

Suomen Voimisteluliitto on ohjeistanut seurojaan, miten tulee toimia koronavirukseen varautumisen osalta. Hämeenlinnan Voimisteluseurassa seurataankin Suomen Voimisteluliiton tapaan viranomaisten ohjeistuksia liittyen tapahtumien järjestämiseen ja niihin osallistumiseen. Myös muita ohjeistuksia seurataan yleisellä tasolla.

Muistutammekin kaikkia jäseniämme noudattamaan seuraavia ohjeistuksia:

-          Kipeänä tai edes puolikuntoisena EI SAA tulla harjoittelemaan tai edes katsomaan harjoituksia. Edes lievässä flunssassa ei voi osallistua leireille, kisoihin tai muihin tapahtumiin. Tämä koskee niin harrastajia, valmentajia kuin vanhempiakin!

-          Kaikkea läheistä kontaktia, koskettelua, halailua yms. tulee harjoittelun ohessa välttää.

-          Kädet tulee pestä huolellisesti saippualla ennen harjoituksia, harjoitusten jälkeen ja kotiin mentäessä!

-          Yskiessä tai aivastaessa tulee suu suojata kertakäyttönenäliinalla. Nenäliina tulee laittaa välittömästi roskiin. Jos ei ole nenäliinaa, tulee yskiä/aivastaa kainaloon, ei käsiin.

Seurassa harjoittelu terveenä on siis edelleen sallittua ja ilmoitamme, mikäli tilanne muuttuu. Pidetään jokainen huolta omalta osaltamme hyvästä käsihygieniasta ja siitä, että kipeänä jäädään kotiin.