Rytminen voimistelu

Ylioppilaskirjoitusten vuoksi Tavastia-Areenan iso sali on poissa käytöstä syksyllä noin 3½ viikkoa ja keväällä noin kuukauden. Väistön aikana harjoituspäivät ja kellonajat saattavat muuttua. Niistä tiedotetaan erikseen ryhmäläisille.

VOIMISTELIJAN JA VÄLINEEN TAITURIMAISTA YHTEISTYÖTÄ

Kun rytmistä voimistelua ryhdyttiin entisessä Neuvostoliitossa kehittämään tanssin ja rytmivoimistelun eri suuntauksista, oli päämääränä opettaa nuoria tyttöjä liikkumaan kauniisti ja käyttämään vartaloaan taiteellisesti voimistellessaan. Rytmisen voimistelun "tavaramerkiksi" on alusta asti muodostunut välineiden: narun, vanteen, pallon, keilojen ja nauhan käyttö, joilla jokaisella on oma erityinen luonteensa yhdistettynä vartalotekniikkaan, liikkeeseen ja musiikkiin. Rytmistä voimistelua onkin sanottu maailman kauneimmaksi urheilulajiksi, jossa taiteellinen ilmaisu yhdistyy musiikkiin sekä taiturimaiseen fyysiseen ja tekniseen suoritukseen katsojan silmää hivelevällä tavalla.

RYTMISEN VOIMISTELUN (RV) KILPAILUMUODOT

Rytmisessä voimistelussa järjestetään kilpailuja kansallisella sekä kansainvälisellä tasolla. Tässä lajissa on Suomen Voimisteluliiton kautta mahdollista osallistua myös Olympialaisiin. Seuramme rytmiset voimistelijat ovat edustaneet Suomea EM- ja MM-kilpailuissa.