VOIMISTELUKOULU

Voimistelukouluryhmät kokoontuvat kerran viikossa ja osallistuvat seuran joulu- ja kevätnäytöksiin. Mahdolliset korvattavat kerrat pidetään kauden päättymisen jälkeen.

Kausimaksut eivät sisällä vakuutusta. Suosittelemme vakuutuksen ottamista omasta vakuutusyhtiöstä.

Syyskausi: 21.8.-9.12., ei harjoituksia viikolla 42 (syysloma) tai pyhinä

Kevätkausi: 15.1.-12.5., ei harjoituksia viikolla 9 (hiihtoloma) tai pyhinä

Ilmoittautuminen ryhmiin tapahtuu seuran jäsenrekisterin myClubin kautta. Ilmoittautumisen yhteydessä lähtee ryhmän kausimaksu myClubiin ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

Jokaisessa ryhmässä on kahden viikon kokeiluaika kauden alettua. Mikäli lapsi ei halua jatkaa ryhmässä, niin ilmoitattehan siitä toimisto@hameenlinnanvoimisteluseura.fi. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruuttamisilmoitus.

Tästä ilmoittautumiseen:

----------------------------

KAIKILLE UUSILLE PIKKUVOIMISTELIJOILLE

Voimistelukoulussa liikkuminen on hauskaa ja kehittävää leikkiä, temppuilua, musiikkia ja yhdessäolon riemua. Voimistelukouluryhmät kokoontuvat kerran viikossa. Voimistelukoulun ideologian mukaisesti lapselle annetaan mahdollisuus tutustua monipuolisesti eri voimistelulajeihin. Harjoituksissa viihtyvät sekä tytöt että pojat. Ohjaajat ovat Suomen voimisteluliiton kouluttamia Voimistelukouluohjaajia.

Tervetuloa vauhdikkaasen Voimistelukoulumaailmaan!

OHJEITA VOIMISTELUKOULULAISILLE JA HEIDÄN VANHEMMILLEEN:

Harjoituksia varten pukeudutaan vartalonmyötäisiin sisäliikuntavaatteisiin (esim. jumppapuku, t-paita, hihaton toppi, shortsit, collegehousut). Tunnilla ollaan joko paljain jaloin tai tossuilla, sukkien käyttö on turvallisuussyistä kielletty. Pitkien hiusten tulee olla kiinni. Korut ja kellot riisutaan, pienet nappikorvakorut voi jättää korviin. Pienen vesipullon voi ottaa mukaan.

Jumppasaliin mennään yhdessä ryhmässä. Ryhmä odottaa pukuhuoneen puolella kunnes edellinen tunti loppuu ja siirtyy sitten valmentajan kanssa saliin.

Voimistelukouluun tultaessa on hyvä muistaa käydä wc:ssä ennen tunnin alkua.

Sairaana ei saa tulla jumppaan. Jos lapsi on ollut poissa päiväkodista tai eskarista sairauden takia, niin jumppakin tulee silloin jättää väliin. Mikäli olet epävarma siitä, voiko lapsi osallistua jumppaan, niin on parempi jäädä pois. Poissaoloista voi halutessaan ilmoittaa suoraan ryhmän valmentajalle.

Vanhemmat odottavat jumpan ajan pääsääntöisesti pukuhuoneen puolella. Lapsi tulee noutaa harjoitusten jälkeen ajallaan pukuhuoneesta.

Tavoitteet:

• Liikunnan perustaitojen oppiminen
  • Oman kehon hahmottaminen
  • Lapsen kokonaisvaltaisen kehityksen tukeminen ja elämänikäisen liikuntaharrastuksen herättäminen
  • Antaa hyvä pohja kaikille liikuntalajeille
  • Eri voimistelulajeihin tutustuminen

Toiminta:

• Tutustuminen eri voimistelulajeihin
  • Liikuntaleikkejä, musiikkiliikuntaa
  • Temppuilua muutamilla telineillä ja välineillä
  • Voimistelun perustaitojen harjoittelua
  • Tanssia ja rytmiikkaa