TIEDOTE SEURAN TOIMINNASTA

30.3.2020

Hyvät Hämeenlinnan Voimisteluseuran ystävät,

Kuten olemme seuran nettisivuilla ja valmentajien välityksellä teitä jo informoineet, niin seuran toiminta on keskeytetty 13.4. saakka, johtuen koronavirusepidemiasta. Samoin seuran kevään tapahtumat on peruttu, kuten kevätnäytös ja isot joukkuevoimistelun kilpailut, jotka seuran oli tarkoitus järjestää toukokuun lopussa. Kevään jatkosta informoidaan jäseniä heti, kun jatkon mahdollisuus saadaan selville.

Koronaviruksen vaikutus Hämeenlinnan Voimisteluseuran toimintamaksuihin
Olympiakomiteasta on tullut ohjeistus, jossa se toivoo, että seurat koetaan yhteisöinä, joiden jäsenet yhdessä kantavat vastuun tässä vaikeassa tilanteessa. Yhdistyslakiin perustuen seuran sääntöjen mukaisia jäsenmaksuja ei palauteta. Lähtökohtaisesti seuraamme on kohdannut ylivoimainen este eli force majeure toteuttaa harrastustoimintaa, joten jo maksettujen kausimaksujen palautusvelvollisuutta ei ole.

Ryhmien valmentajat pyrkivät järjestämään jäsenilleen vaihtoehtoista toimintaa esim. videotreenejä ja/tai kotitreeniohjeita ja moni valmentaja on niin jo tehnytkin. Seuran sosiaalisen median kanavissa Facebookissa ja Instagramissa tehdään arkipäivisin eri lajien haasteita, joita kannattaa lasten kanssa tehdä. Olemme myös avaamassa seuralle omaa Youtube-kanavaa, jonka aukeamisesta informoimme somessa ja nettisivuilla. Kanavaan tulee erilaisia treeniohjelmia sekä lapsille että aikuisille – kannattaa siis seurailla ilmoituksia!

Toivomme jäseniltämme ymmärrystä tässä erittäin poikkeavassa ja myös Hämeenlinnan Voimisteluseuralle hyvin poikkeuksellisessa tilanteessa. Pidetään huolta itsestämme ja toisistamme. Näistäkin haastavista ajoista selvitään yhdessä!