HAETTAVISSA AVUSTUSTA

25.5.2020

HAETTAVISSA AVUSTUSTA VÄHÄVARAISTEN PERHEIDEN LASTEN JA NUORTEN VOIMISTELUHARRASTUKSEN TUKEMISEKSI

Hämeenlinnan Voimisteluseura on hakenut ja saanut OKM:n myöntämää erityisavustusta vähävaraisten perheiden lasten ja nuorten liikunnan harrastuksen tukemiseksi. Avustuksen tavoitteena on edistää vähävaraisten perheiden 7-15 –vuotiaiden lasten ja nuorten liikunnan harrastusta liikuntaseuroissa.

Avustuksella pyritään:

·        edistämään yhdenvertaisia, tasa-arvoisia ja saavutettavia liikunnan harrastusmahdollisuuksia vähävaraisten perheiden lapsille ja nuorille

·        mahdollistamaan syrjäytymisvaarassa olevien lasten ja nuorten harrastaminen urheiluseurassa

·        ehkäisemään liikunnasta luopumista eli drop outia pitämällä vähävaraisten perheiden lapset ja nuoret mukana toiminnassa

Avustusta voi saada perustoimintaan eli kausimaksuun enintään 50 euroa kuukaudessa yhtä lasta tai nuorta kohden. Voimistelukilpailuja, kilpailumatkoja ja leirejä ei katsota perustoiminnan hintaan kuuluvaksi.

Jos koet lapsesi voimisteluharrastuksen tarvitsevan ko. tukea, niin lähetä vapaamuotoinen hakemus perusteluineen toiminnanjohtaja Janika Salomaalle (toimisto@hameenlinnanvoimisteluseura.fi) perjantaihin 5.6.2020 mennessä. Hakemukset käsitellään hallituksen kokouksessa ja myönnetystä avustuksesta ilmoitetaan henkilökohtaisesti.